Alicante dag 3

Tidigt på morgonen tog vi oss i olika grupper till olika städer. Min grupp åkte till Guardamar med Inma som lärare. Vi åkte buss i 40 minuter vilket var jätteskönt för då fick man ta igen lite sömn. Väl där gick vi på marknad där det såldes allt möjligt. Vi fick med oss en massa frukt och en present till Sandra som förövrigt fyllde år. Efter det gick vi på två museum men varken eleverna eller läraren uppskattade det så det blev en kort visit och sedan gick vi och käkade tapas vid stranden. Hur mysig lunch som helst. efteråt kunde vi ligga och sola och bada i två timmar. Var verkligen så härligt. Tydligen var vi den enda gruppen som faktiskt hade sol och möjlighet till att steka så där hade vi tur. GIck sedan genom en jättefin park (såg ut som en djungel men det var tydligen en park) och åt glass innan vi begav oss hemåt. 
 
På kvällen firades Sandras födelsedag med pizza och efter det blev det strandhäng i mängder. Väl tillbaka på vandrarhemmet möttes vi av sura och arga lärare. Utan anledning om jag får säga så.
 
Detta var absolut den bästa dagen på resan.
 
Har tyvärr inga bilder på mig just nu från den här dagen. Vi får se om jag kanske gör ett inlägg med bilder senare.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback